10 Mart 2013 Pazar

Puhu Termal İçlik

Uzun zamandır spor yapıyorum ve ağırlıklı olarak da dışarıda yapmaya çalışıyorum. Yaz aylarında herhangi bir sıkıntı yok ancak kış aylarında dışarıda spor yapmak (koşmak, dağcılık vb.) ciddi anlamda ısı kaybı demek oluyor. Bu kayıp, şehirde - bünyeye göre- ufak çaplı grip, nezle şeklinde de atlatılabilirken daha zayıf bünyelerde daha ağır sonuçlara yol açabiliyor.

Sonuç olarak, ister dağda ister şehirde spor yapına kışın ısınmak, vücudunuzdaki teri dışarı atmak için vazgeçilmezlerinizden birisi mutlaka termal içlikler olmalı.

Dediğim gibi uzun zamandır spor yaptığım için farklı markaların termal içliklerini kullanma şansını yakaladım. Bunlar içinde The North Face, Marmot, Helly Hansen gibi üst seviye markalar da mevcut. Ancak bugünkü yazımda size yerli üretim bir termal içlikten bahsedeceğim.

Bu termal içliğin markası PUHU. Kutup Ayısı tarafından üretimi Türkiye'de gerçekleştiriliyor. Ama daha önemlisi kullanılan malzeme. Bunun için öncelikle teknik özelliklerine bir göz atmakta fayda var;

% 54 Poliamid (PA)
%37 Polipropilen (PP)
%9 Elastan (EA)

İşte Puhu termal içlikleri bu maddelerden oluşuyor. Şimdi bunları bir açalım;

PA yani Poliamid: halat ve benzeri uygulamalarda, emniyet kemerlerinde, paraşüt kumaşlarında, balıkçılıkta, kaynak elbiselerinde, kompozit malzeme olarak spor malzemeleri imalatında, kargo ve denizcilikte, araba lastiği imalatında, transmisyon kayışlarinda ve askeri uygulamalarda kullanılan bir malzemedir.
yapısında bulundurduğu karbon lifli alaşım mukavemeti arttırdığı gibi işlenebilirliği kolaylaştırır. Yani bu da daha yüksek dayanım anlamına geliyor! Uzun ömürlü ve sağlamdır. Aşınma dayanımı çok yüksektir.

EA yani Elastan: Likra'nın daha ucuz bir çeşididir. Kopma dayanımı çok yüksektir. Kopmadan 5 katın üzerinde esneyebilir. Performans esnasında vücudun alacağı şekillere uyum sağlayarak, özgürce hareket etmenizi sağlar.

PP yani Polipropilen: otomotiv sanayinde kullanılan parçalardan, tekstil ve yiyecek paketlemesine kadar çok geniş kullanım alanı olan termoplastik bir polimerdir. Bu da daha kuru ve daha sıcak kalmanızı sağlar. Sahip olduğu mikro gözeneklerle hem vücudunuzda oluşan terin hızla dışarı atılmasını, hem de çok güçlü bir ısı yalıtımı sağlar.

Puhu termal içliği ilk etapta şehirde motosiklet kullanırken, günlük olarak ve koşarken denedim. Aldığım sonuçlar gerçekten inanılmazdı.

İçindeki %9'luk elastan sayesinde vücuda çok iyi bir şekilde oturuyor. Özellikle soğuk havalarda motosiklet kullanırken en alt katman olarak giyiyorum ve sanki yokmuşcasına beni sarıyor.

Günlük kullanımda da aynı hissiyat ben de oluştu. Sanki içimde bir içlik yokmuş gibi çok rahat bir şekilde hareket edebildim.

Ama daha önemlisi koşu. Sabah erken saatlerde koşmayı tercih ettiğim için hava henüz yeterince ısınmamış oluyor, bu da, vücut henüz ısınmamışken, daha çok üşümek anlamına geliyor. Puhu termal içlik ısınma öncesi ve sırasında vücut ısısının korunmasını sağlarken aktivite sırasında terin hızlı bir şekilde vücuttan atılmasını sağlıyor. Ama benim en çok hoşuma giden özelliği aktivite sonrasında üzerinizde, terli olmanıza rağmen, bu hissi oluşturmaması. Elimi sürdüğümde ıslaklık olduğunu farkettim ama vücudumda bu ıslaklığı hiç farketmedim. Ki bazı iyi markalar da ıslaklığı sonuna kadar hissediyordum. Bunu da başlıca sebebi yapısında %37 oranında PP yani polipropilen bulundurması. Diğer bir çok marka bu oran %1-2 seviyelerinde bulunuyor.

Vakit sıkıntısından dolayı henüz dağ da deneyememiş olsam da, orada da beni yarı yolda bırakmayacağından eminim.

Fiyat olarak da beni gerçekten tatmin etti. Tek üst veya tek alt olarak satılıyor ve fiyatı da 59 TL. Beden olarak da S/M, M/L ve L/XL şeklinde bulunuyor. Ayrıca kadın ve erkek için ayrı ayrı üretiliyor.

Daha da güzeli artık yerli üretimlerde de güzel işler çıktığının bir göstergesidir Puhu içlikler.


Not: Yazıda kullanılan teknik bilgiler Ekşi sözlük, Kutup Ayısı ve Vikipedi sitelerinden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder